اخبار

رئیس دانشگاه: ایران رتبه اول پژوهش در خاورمیانه را دارد/ اقتصاد دانش‌بنیان عامل رهایی از وابستگی نفتی

رئیس دانشگاه: ایران رتبه اول پژوهش در خاورمیانه را دارد/ اقتصاد دانش‌بنیان عامل رهایی از وابستگی نفتی

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه گفت:با وجود اینکه سهم بودجه پژوهش کم است اما رتبه پژوهش ایران در دنیا 16 و در خاورمیانه رتبه اول را در میان کشورهایی دارد که با منابع عظیم مالی بسیار مورد حمایت کشورهای غربی نیز هستند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر مرادی از اصلی‌ترین علل پیشرفت هر کشوری را نیروی انسانی دانست و گفت: معمولا منابع انسانی با آموزش و پژوهش و ارتباط بین این دو ایجاد می‌شود.

وی گفت: ما نباید از تحریم ها بترسیم بلکه با کمک مدیریت خوب نیروهای تخصصی و حمایت نیروهای سیاسی تحریم‌ها را مدیریت کنیم و آن‌ها را فرصت بدانیم.


دکتر مرادی خاطرنشان کرد: ما باید به عنوان طلایه داران حرکت علمی کشور بکوشیم، فعالیت های تحقیقاتی خود را بر حل مشکلات کشور خود متمرکز کنیم و با تولید ثروت از طریق دانشی که با مشقت به دست آمده گامی کوچک برای استقلال و آزادی کشور برداریم.

رئیس دانشگاه بحث اقتصاد دانش‌بنیان را یکی از راه‌های کمک به اقتصاد کشور دانست و گفت : اقتصاد دانش بنیان باعث می شود ما به نفت وابسته نباشیم.

وی تصریح کرد: بحث اقتصاد دانش بنیان یکی از راه‌هایی است که می‌شود از آن طریق می توان کشور را به پیشرفت برسانیم و بتوان دانش را برای توسعه اقتصادی و اجتماعی خلق کرد و بدست آورد.

رئیس دانشگاه خلق ورود ایده‌های جدید، ایجاد محیط مناسب برای فعالیت‌های اقتصادی، جهت‌گیری بین‌المللی، افزایش اشتغال نیروهای متخصص و شکوفایی پایدار اقتصادی را از ویژگی‌های اقتصاد دانش بنیان دانست و گفت: مهمترین مزیت آن این است که کمک می‌کند ما به نفت وابسته نباشیم.

دکتر مرادی اظهار داشت: برای اینکه از دانش به ثروت برسیم یک سری ابزارها مانند پارک علم و فناوری نیاز داریم که باید ایجاد شود تا یک ایده نو در این پارک پرورده شده و به ثمر بنشیند.

وی افزود: بیش از 500 شرکت مختلف در دره سلیکون فعالیت می‌کنند، وجود دانشگاه‌هایی با محوریت دانشگاه استنفورد، ترغیب اعضای هیأت علمی به جذب گرنت از صنعت،سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران خطرپذیر، شکل‌گیری فضای نوآوری و خلاقیت و از همه مهمتر انگیزه بالا میان دانشجویان برای تولید ثروت از دانش از مهمترین دلایل موفقیت دره سلیکون بود.

به گفته وی صنعت هم باید پا به پای دانشگاه پیش رود و نظام علم و فناوری باید به رسمیت شناخته شود تا تولیدکنندگانی که فعالیت می کنند بتوانند به نتیجه نهایی برسند.

وی در پایان بیان کرد: از همه دانشجویان عزیز فعال در این حوزه، معاونت تحقیقات و فناوری که وظیفه راهبری این فعالیتها را عهده دارند و از روسای پیشین دانشگاه به ویژه دکتر رازی که افتخار رزیدنتی ایشان را داشته ام تقدیر و تشکر می کنم و روز پژوهش را به پژوهشگران و فناوران تبریک می گویم.
 
گفتنی است مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری، دکتر علی رازی رییس اسبق دانشگاه، مدیر کل بهزیستی استان، رییس و جمعی از معاونین و مدیران دانشگاه، روسای دانشکده ها، اعضای هیات علمی، پژوهشگران و دانشجویان در آمفی تئاتر مجتمع بیمارستانی امام رضا(ع) آغاز شد.
 



۸ دی ۱۳۹۸ ۱۳:۲۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید