اخبار

20 درصد مراجعات به پزشکان برای ناخوشی های جزیی است

20 درصد مراجعات به پزشکان برای ناخوشی های جزیی است
سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت اعلام کرد 20 درصد مراجعات به پزشکان برای ناخوشی های جزیی است که اگر همین مساله کنترل شود 7 تا 20 درصد از کاهش منابع سلامت جلوگیری می شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دکتر شهرام رفیعی فر با بیان این مطلب در نشست آموزش برنامه ملی خودمراقبتی به کارشناسان مسئول پزشک خانواده سراسر کشور، گفت: 75 درصد مرگ ومیرها درکشور به خاطر بیماری های غیرواگیر است که مطالعات نشان داده است 65 تا 85 درصد مراقبت ها نیز خودمراقبتی است، بنابراین وزارت بهداشت باید توزیع کننده مراقبت ها باشد تا بتوان با این مساله دشوار به آسانی مواجه شد.

وی افزود: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که 40 درصد دیابت نوع 2 دربین افراد با ترویج سبک زندگی سالم قابل پیشگیری است.

وی توانمندسازی و آموزش سلامت به مردم را از اصول سیاست های کلی سلامت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری برشمرد و بیان داشت: خودمراقبتی چهار جزء دارد که شامل داشتن سبک زندگی سالم، مدیریت بیماری های جزیی، مدیریت بیماری های مزمن و مدیریت بیماری های حاد است.

دکتر رفیعی فر گفت: راهنمای ملی خودمراقبتی برای داشتن زندگی سالم در اختیار مردم قرار می گیرد. زیرا خودمراقبتی هزینه های سلامت را تا حدود زیادی کاهش می دهد.

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت از کارشناسان مسئول پزشک خانواده در کشور خواست تا  تیم کارشناسان آموزش بهداشت را برای ترویج خودمراقبتی در کشور هدایت و مدیریت کنند تا این کارشناسان بتوانند با تربیت 20 میلیون سفیر سلامت در خانوارهای ایرانی خودمراقبتی را ترویج دهند.

۲۱ اسفند ۱۳۹۴ ۲۲:۵۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید