|
|
اهداف در زمینه آموزش پزشک جامعه نگر |
|
1 . |
تطبیق کوریکولوم آموزش پزشکی با نیازهای سلامت جامعه |
|
2 . |
ایجاد باور دانش آموختگان پزشکی جهت یادگیری مادام العمر و خود آموزی |
|
3 . |
توجه به برنامه مراقبت های اولیه در جامعه |
|
4 . |
افزایش دانش و مهارت دانش آموختگان در زمینه تشخیص و درمان بیماری های شایع |
|
5 . |
داشتن درک حرفه ای و تعهدات پزشکی |
|
6 . |
شناخت کافی از بیماری ها و اولویت های جامعه |
|
7 . |
کاستن از موارد بیماری های مزمن در جامعه |
|
8 . |
کاهش انجام پژوهش در بیمارستان ها با اولویت موارد بالینی و افزودن پژوهشهای جامعه محور با مداخلات آموزشی برپایه ارتقا سلامت در جامعه |
|
9 . |
پر رنگ شدن دید HOLISTIC و جامعه نگر در آموزش دانشجویان |
|
10 |
ایجاد مهارت دانش آموختگان در ارزیابی جامعه |
|
11. |
ایجاد حساسیت در دانش آموختگان در رابطه با ارزیابی و حل مشکلات جامعه |
|
12 |
.تدوین برنامه و راهکار مناسب جهت ایجاد ارتباط بین آموزش پزشکی و نظام عرضه خدمات ( معاونت سلامت) |
|
13 |
.ایجاد پلی برای ارتباط بین رشته های مختلف علوم پزشکی به ویژه رشته های پرستاری و بهداشت با فیلد |
|
14 |
تقویت انگیزه در بین اعضای هیأت علمی و دانشجویان |
|
15 |
تقویت منابع مالی جامعه نگربه صورت افزایش سهم بودجه جامعه نگر از کل بودجه وزارت |
|
16 |
افزایش رضایت جامعه از خدمات پزشکی |
|
17 |
ایجاد پایگاه اطلاعاتی مرکزی آموزش جامعه نگر برای دانشگاه |
|
18 |
تدوین نظام و ارزشیابی مستمر برنامه ها و فعالیت های آموزشی جامعه نگر |
|
19 |
ایجاد حساسیت و تعهد پذیری اجتماعی دانش آموختگان پزشکی در برخورد با مراجعین |
|
20 |
تدوین برنامه مستمر نیازسنجی به همراه ارزیابی و تحلیل منطقی وضع موجود جامعه |
|
21 |
بکارگیری بیشتر وقت کاروزان در امور سرپایی بیماران |
|
22 . |
افزودن بر تسلط پزشکان فارغ التحصیل بر حیطه های مختلف نظام ارایه خدمات سلامت در مراکز بهداشتی و درمانی |
|
23 . |
افزودن بر تسلط پزشکان فارغ التحصیل بر پیشگیری و کنترل بیماری های شایع و جنبه های عملیاتی نظام سلامت |
|
24 . |
کاهش محفوظات وحجم زیاد دروس علوم پایه و ایجاد ارتباط این دروس با کاربرد آن در حرفه پزشکی |
|
25 . |
ایجاد تغییر در شیوه های زندگی مردم و به دنبال آن کاهش رفتارهای پر خطر |
|
26 . |
ارائه پیشنهادات از سوی کارشناسان صاحب نظر در راستای ایجاد ثبات در سیاستهای بهداشتی درمانی کشور و رفع موانع و استفاده هر چه بیشتر از فرصت های موجود |
|
27 |
تقویت ارتباط وهماهنگی بین آموزش و بخش بهداشت و درمان |
|
28 |
ایجاد نگرش مثبت در اعضای هیأت علمی گروه ها نسبت به خدمات مراقبت اولیه و انتقال آن به دانشجویان |
|
29 |
تقویت دانش اعضای هیأت علمی در خصوص آموزش جامعه نگر |
|
30 |
ایجاد سیستم انگیزشی و تشویق برای جذب اساتید در فیلد |
|
31 |
افزودن بر تعداد ویزیت و تنوع بیماران بر اساس ظرفیت با محوریت افزایش کیفیت آموزش |
|
32 |
تدوین برنامه عملیاتی مشخص |
|
33 |
تهیه امکانات و تجهیزات لازم در فیلد |
|
34 |
ایجاد همکاری اساتید سایر بخش های بالینی با آموزش با پزشکی جامعه نگر |
|
35 |
تدوین چارت سازمانی مشخص با هدف حضور اعضای هیأت علمی در فیلد |
|
36 |
ایجاد نظام پیگیریfollow up بیماران |
|
37 |
تمرکز بر آموزش سرپایی جایگاه آینده واقعی پزشکان |
|
38 |
کاستن از تمرکز و تأکید اساتید برای آموزش بیمارستانی |
|
39 |
برطرف نمودن ضعف در مهارت های ارتباطی پزشک با بیمار |
|
40 |
تمرکز بر بیماریهای شایع و بومی وکاستن ازتأکید آموزش پزشکی بر موارد نادر |
|
41 |
همکاری و ارتباط با نظام خدمات بهداشت |
|
42 |
تخصیص منابع و کمبود تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی در مراکز بهداشتی درمان (فیلد) برای آموزش دانشجویان |
|
43 |
تقویت گروه پزشکی اجتماعی در دانشکده |
|
44 |
ایجاد تعادل بین نسبت اعضای هیأت علمی به دانشجویان پزشکی |
|
45 |
تقویت ارتباط آموزشی بین معاونت ها در دانشگاه ها به ویژه معاونت آموزشی ، بهداشتی و درمان |
|
46 |
شناخت و گسترش آموزش پزشکی جامعه نگر در سطح دانشکده ها |
|
47 |
توجه مدیران آموزشی به محدودیت ها و موانع اجرای برنامه آموزشی پزشکی جامعه نگر |
|
48 |
رهبریت طرح ها و پایان نامه ها در خصوص مشکلات موجود در جامعه |
|
49 |
حمایت معاونین آموزشی از برنامه های آموزش پزشکی جامعه نگر |
|
50 |
تقویت ارتباط بین اساتید دانشگاه و مدیران و کارکنان مراکز بهداشتی درمانی |
|
51 |
ایجاد ساختار تشکیلاتی اجرای برنامه جامعه نگر |
|
52 |
ایجاد بانک اطلاعات از فیلد های آموزش جامعه نگر دانشگاه |
|
53 |
رهبریت تعریف شده و تعیین متولی مورد توافق و ثابت برای برنامه آموزش پزشکی جامعه نگر |
|
54 |
برقراری تجهیزات و امکانات ایاب و ذهاب برای ویزیت در مکانهای تعریف شده |
|
55 |
تلاش در راستای جلب رضایت دانشجویان از نحوه اجرای برنامه آموزشی جامعه نگر |
|
56 |
تشکیل کمیته ها و زیر مجموعه های فعال با محوریت جامعه نگر در دانشکده ها |
|
57 |
ایجاد استقلال دانشگاه ها جهت تدوین برنامه استاندارد آموزش جامعه نگر و رهبریت از قطب جامعه نگر کشور |
|
58 |
ایجاد باور دانش آموختگان پزشکی جهت یادگیری مادام العمر و خود آموزی |
|
59- |
تقویت نظام ارجاع |